tisdag 2 juni 2015

En liten mysdress

Juni som skall vara en sommarmånad, lyser verkligen med sin frånvaro, både vad gäller sol och värme.

Ute regnar det småspik, och det är riktigt ruggigt och kallt.

Därför passar det mig alldeles utmärkt att sitta inne och pyssla lite. Just nu tillbringar jag min lediga tid framför symaskinen.

Jag hittade ett underbart tyg på Stoff och Stil som jag tänkte sy en Onepiece av, till lilla Bellis.

Först var min tanke att sy en i fleece, men så hittade jag detta tyget och föll pladask. Det är så otroligt mjukt och skönt, helt prefekt att göra myskläder av.

Så nu blir det Onepiece'ar av både jersey och fleece till den lilla damen.


Mönstret, som är väldigt enkelt att följa, har jag också köpt på 
Stoff och Stil och har artikelnummer 65009. Fast i denna dressen skippar jag fickorna. 

Inga kommentarer: