torsdag 15 december 2016

Julpynt och tävling!


Något som blivit en liten pynttradition hos mig är min egenkomponerade lilla julgrupp, som är väldigt enkel att göra. Du behöver :

- ett fat, gärna med lite djup.
- lite mossa
- tre hyacinter
- diverse figurer

- sedan är det bara att sätta igång. Eftersom jag placerar hyacinterna i mitten, så är de enkla att plocka upp och ersätta, ifall de blommar över alldeles för tidigt.

Men man behöver ju inte tvunget använda hyacinter. Första året använde jag mig av en julros. Man kan freestyla precis hur man vill. Du kan använda minijulstjärnor, minienar eller vad man nu känner för.

Just nu pågår en tävling på webben. Det är Rebecca på Willab Garden som efterlyser foton på något som är "ett måste" för dig, under julen.
Priset är inte fy skam, det är ett kopparfärgat våningsfat - jätteläckert!

Så fram med pyntet och kameran och surfa sedan in på
http://blog.willabgarden.se/okategoriserade/tavling

Lycka till!

Inga kommentarer: