onsdag 11 januari 2017

Idag kom vintern....

Löpsedlarna avlöser varandra:

- Snökaos!
- SMHI utfärdar klass 1-varning!
- Gå inte utomhus!


Överdrivet säger en del, men kanske kan det ändå vara på plats att gå ut och varna för det besvärliga vädret, i alla fall för oss som bor nere i södra Sverige. Jag minns inte när jag såg snön falla senast, men det är ett tag sedan. '

För min del får det gärna upphöra med att snöa direkt, jag har ju börjat planera för våren! Det blir ju lätt så när man har barmark och en 7-8 plusgrader. Men idag är det allt annat än vår.

Sådana här dagar passar det bra att stanna inomhus och pyssla lite. Jag har börjat virka gardinomtag i form av små apor. Min dotter hade sett sådana och ville att lilla Molly skulle ha några apor i sina gardiner. Men något mönster kunde vi inte hitta, så jag har fått freestyla lite själv. Tanken är att det skall bli 4 apor, två till vardera gardinlängd. Dessa små apor skall hålla ihop gardinen med sina armar och ben, i form av att gardinomtag. Lite svårt att beskriva, men jag lovar att presentera ett foto när de blivit färdiga.



1 kommentar:

pawlquay sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.